4e week Can Tho - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Riet Stevens - WaarBenJij.nu 4e week Can Tho - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Riet Stevens - WaarBenJij.nu

4e week Can Tho

Door: Riet

Blijf op de hoogte en volg Riet

15 Februari 2016 | Vietnam, Can Tho

Het werken zit erop! De laatste week is voorbij gevlogen. Het was Tet- vakantie en die begon op zondag (24 u oudjaar) met vuurwerk. Echt prachtig! De volgende dag was álles dicht. Geen markt, geen stalletjes aan de kant van de weg, geen winkels open, geen fietsenmakers of eettentjes op de stoep. Alles zag er anders uit. Ook de projecten waren gesloten. Gelukkig hadden we aan Phuong gevraagd of we die week nog wel naar de groepen van City konden. We zijn 3 x geweest en we hadden een nieuw keyboard bij ons (de oude had t begeven). Wat n feest! Er is muziek gemaakt en gezongen, niet te geloven, wat een plezier!
We zijn nog op bezoek geweest bij ' the blind people'. Zij verdienen de kost door massages te geven. Zij hebben in het verleden Engelse les van de vrijwilligers gehad. We hebben met hen gegeten en zij hebben voor ons muziek gemaakt en gezongen. Massages gaan er in Vietnam niet zachtzinnig aan toe en Phuong vertelde dat de handen van de masseurs na een jaar of 6-7 versleten zijn.Hoe ze daarna aan de kost moeten komen? Inmiddels ben ik weer in Saigon/Ho Chi Ming City. Gisteren ben ik naar de tunnels van Cu Chi en naar het oorlogsmuseum geweest. Echt indrukwekkend!
Inmiddels komt het gewone leven weer op gang. Vandaag gaat iedereen weer aan het werk. En ik ga vandaag naar huis. Zo gek om gewoon naar huis te gaan en mijn leven daar weer op te pakken...
Vietnam en de mensen van de projecten hebben een enorme indruk op me gemaakt. Een prachtige ervaring, die ik nog lang bij me zal hebben...
Tot gauw, liefs, Riet

  • 15 Februari 2016 - 05:12

    Els:

    Hà Riet,

    wat een indrukken en belevenissen in èèn maand tijd!
    Hele goeie thuis reis en we mailen.

    groet Els

  • 15 Februari 2016 - 10:29

    Riet En Paul Verbeeck:

    Lieve Riet, de vorige week lukte het niet onze mail te versturen...storing. We wensen jou een bijzondere goede reis en zeer welkom in het soms witte en koude Nederland. Extra truitje voor jou. Wat zal Johan blij zijn je weer te zien en fijn samen zijn verjaardag vieren. Graag tot ziens. lieve groeten en knuffels. riet en paul

  • 15 Februari 2016 - 12:11

    Kirsten:

    Wat bijzonder om te lezen allemaal.
    Ik kan niet wachten om ook te gaan.
    Lieke en ik vertrekken over 2 weekjes en 2 dagen.

    Heel gek om weer naar huis te gaan lijkt me, maar het klinkt alsof je er echt een prachtige en bijzondere ervaring bij hebt.

    Hele goede reis!

    Liefs,
    Kirsten

  • 15 Februari 2016 - 17:09

    Lieke:

    Hoi Riet,

    Erg leuk om te lezen hoe je het hebt gehad en beleefd. Erg leuk dat jullie zoveel ondernemen met de mensen daar. Kirsten en ik mogen bijna het stokje over nemen.

    Je zult hier vast nog vaak aan denken. Hele fijne reis terug!

    Liefs, Lieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Can Tho

Riet

Welkom op mijn profiel. Je kan hier mijn reis naar Vietnam volgen.

Actief sinds 07 Jan. 2016
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 4662

Voorgaande reizen:

06 Januari 2017 - 04 Februari 2017

Vietnam 2017

14 Januari 2016 - 16 Februari 2016

Vietnam

Landen bezocht: