2e week Vietnam 2017 - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Riet Stevens - WaarBenJij.nu 2e week Vietnam 2017 - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Riet Stevens - WaarBenJij.nu

2e week Vietnam 2017

Door: Riet

Blijf op de hoogte en volg Riet

25 Januari 2017 | Vietnam, Can Tho

Lieve mensen, hier weer n bericht uit Vietnam. De 2e week is al weer even voorbij. De tijd vliegt. We ( Eva, Elke en ik) hebben t goed naar ons zin. We hebben iedere dag een of meerdere projecten en s avonds gaan we op stap om 'n maaltje te scoren. Het eten is (bijna) altijd lekker. Soms eten we aan een stalletje op de stoep, voor 1euro incl. drankje en er zijn 'dure' (€5!) restaurantjes. Het is nu bijna Tet. Dat is het Vietnamees Nieuwjaar. De belangrijkste gebeurtenis van het jaar. De stad is uitbundig verlicht en versiert, daar is onze kerstverlichting helemaal niets bij. De mensen trekken de stad in om dat te bewonderen, ze genieten daar echt van. Er worden veel foto's en selfies gemaakt en ze gaan graag met Eva en Elke op de foto. Deze blonde meiden zijn hier erg populair! Op de stoepen zijn nu veel marktkooplui die hun handel aan de man proberen te brengen. Ze slapen s nacht naast hun koopwaar, al dan niet met de hele familie, soms in n klamboe. Het leven is hier hard....
Gisteren hadden we een party met de blinden (een van onze projecten voor Engelse les). Dat betekende dat we s morgens met hen uit eten gingen. Het zijn erg vrolijke jonge mensen, die massages geven om de kost te verdienen. Leuk om te zien hoe zij met elkaar omgaan en elkaar plagen. We zaten om 09.00u uur al aan de curry, noodle soep en ander lekkers. Maandagavond zijn we met wat Vietnamese meiden naar de karaoke geweest, in een karaokepaleis! Dat is hier echt n ding. Ieder gezelschap krijgt n eigen zaaltje en bediening en dan gaan ze helemaal los... heel serieus om goed voor de dag te komen met zang en danskwaliteiten. Zó leuk!
Het is fijn dat we alle drie graag naar ons hoofd-project gaan. Dat is de meest pittige, omdat de mensen daar fors gehandicapt zijn. We zijn zondag met de kinderen uit geweest, naar eenoagode en een 'eco-resort'. En als afsluiting een warme maaltijd. Ze waren zo lief en gezellig.... super! Genieten voor ons allemaal!

• 25 Januari 2017 - 07:21

Els:

Hà Riet goeiemorgen,

je geniet volop! wat leuk dat jullie met de kinderen van de City uit zijn geweest.
    de weken vliegen om.
    hoop dat de rolstoelen inmiddels te tevoorschijn zijn gekomen en dat jullie ze kunnen gebruiken.

groeten aan Eva.

Els

• 25 Januari 2017 - 09:19

Jose:

Riet,
    Wat een indrukken doe je daar weer op, mooie leuke en ook heftige. Wat een andere wereldis het toch en super dat jullie al eerder mochten komen om Tet mee te maken.
    Geniet nog met z'n allen!
    Lieve groet,Jose

• 25 Januari 2017 - 09:28

Leo Van Boheemen:

Hoi Riet,
    Zojuist jouw verslag weer gelezen. Je doet heel veel indrukken op en je geniet er van. Ook van de kinderen.
    Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Ook fijn dat je het Tet mee kan maken (oliebollen???)
    Geniet er nog maar even van.
    Groetjes en liefs,
    Leo

• 25 Januari 2017 - 10:39

Ike:

Veel succes met jullie werk.......en plezier!! Groet ike

• 25 Januari 2017 - 19:04

Noud:

Hallo Riet,
    Fijn dat je het goed maakt en naar je zin hebt. De verslaggeving zal wel niet helemaal kloppen, want naast de blonde meiden zal jij je zeker ook in een aanzienlijke populariteit mogen verheugen en dat is je van harte gegund. Ik wens je nog een fijne tijd en een goede thuisreis.
    Groetjes, Noud

• 26 Januari 2017 - 16:49

Ben:

Lies en ik hebben met genoegen je verslag gelezen. Hebben de indruk dat behalve nuttig je het ook naar je zin hebt. Wij vinden je stoer en wensen je veel succes met de laatste 2 weken.
    Groet Ben en Lies

• 26 Januari 2017 - 22:25

Ria Vrolijk:

Wat een prachtig verslag weer. Je bent daar echt op je plaats. Leuk dat je twee enthousiaste meiden bij je hebt. Veel plezier met TET. Al weer op de helft van je verblijf. Niet voor te stellen dat je al weer gaat aftellen. Succes in deze laatste weken. Groetjes Ria