3eweek Can Tho - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Riet Stevens - WaarBenJij.nu 3eweek Can Tho - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Riet Stevens - WaarBenJij.nu

3eweek Can Tho

Door: Riet

Blijf op de hoogte en volg Riet

07 Februari 2016 | Vietnam, Can Tho

Lieve allemaal,
De 3e week zit er ook al weer op. Nu gaat de tijd ineens (te) snel. Ik heb t hotel voor de terugreis in Ho Chi Ming City al geboekt. Ik ben de enige in het huis die niet verder reist naar Thailand, Indonesie of Cambodia.
Ik ben hier met 7 jongeren in huis, tussen de 17 en 23 jaar. Drie van hen hebben een tussenjaar. 1 is onderwijzeres en is hier tussen 2 banen door. Er zijn 3 Belgische studenten van de lerarenopleiding voor een stage van 5 maanden. We krijgen ieder week een rooster en gaan dan met een of meerdere 'collega's' naar een project op pad. Daarna een smoothie of sapje drinken aan een stalletje of op n terras .'s Avonds er op uit om te eten. De jongeren hebben een smalle beurs, dus er wordt dan veel gerekend...
Er zijn een paar restaurantjes waar je naast de Vietnamese keuken ook wel Europees kan eten. Pizza, pasta en friet zijn dan favoriet. Een gekoeld wit wijntje uit Chili staat hier en daar ook wel op de kaart.
Er zijn overal groente en fruitstalletjes langs de kant van de weg. Veel soorten fruit, heerlijk! Mango, bananen, ananas, jack fruit, (water-)meloen, avocado, papaja, een appeltje die met peper en chili gegeten wordt en nog veel meer lekkers dat we niet van naam kennen.